Türk Mimar ve Mühendislerin Yaptığı Ulaşım Yatırımları Dünya Kıskançlıkla İzleniyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulaştırma alanında yapılan yatırımlarla ilgili olarak, “Türk mimar ve mühendislerimizin imza attığı bu dev yatırımlar bir yandan vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırırken diğer yandan da Ülkemize ciddi bir katma değer sağlıyoruz. Dünya bu dev yatırımları gıptayla izliyor.”
Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, ulaşım yatırımlarının halkın yaşam konforunu artırdığını kaydetti. İstanbul’da 2003 yılında 68 köprü bulunduğunu ve bu köprülerin toplam uzunluğunun 3 bin 410 metre olduğunu belirten Uraloğlu, “Köprü sayısını 947’ye, toplam köprü uzunluğunu ise 114 bin 419 metreye çıkardık. Bu köprüler arasında; Yavuz Sultan, Türk mimar ve mühendislerin imzası, “Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü gibi şaheserler de var” dedi.
‘TÜNEL UZUNLUĞU 22 BİN METREYİ AŞTI’
İstanbul’da 2003 yılında açılan 3 tünelin toplam uzunluğunun 932 metre olduğunun altını çizen Uraloğlu, şöyle konuştu: “İstanbul’un tıkanan trafik kanallarını açmak için 12 tünel daha yaptık. Bunların arasında Avrasya Tüneli ve Asya’yı birbirine bağlayan Avrasya Tüneli de var. Avrupa kıtalarını deniz altından demiryolu ile geçen, Asrın projesi Marmaray da var.Şu anda İstanbul’daki tünellerin toplam uzunluğu 22 bin metreyi aştı.Türk mimar ve mühendislerimizin yaptığı bu dev yatırımlar, Bir yandan vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyor, bir yandan da ülkemize değerli katma değer sağlıyorlar. Dünya bu dev yatırımları kıskanıyor, izliyoruz.” Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Teşkilatı tarafından sürdürülebilir altyapı yatırımlarına verilen Mavi Nokta Ağ Sertifikası’na sahip olduğunu belirtti.
‘DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ’
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün dünya mühendislik tarihinde kilometre taşı sayılabilecek pek çok ilkeye sahip olduğunu belirten Uraloğlu, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün inşaatına 2013 yılında başlandı ve 3 yıl gibi kısa bir sürede tamamlanarak 2013 yılında hizmete açıldı. 26 Ağustos 2016. 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alan köprünün gidiş-geliş yönlerinde 4 karayolu ve ortasında 2 demiryolu olmak üzere toplam 10 ulaşım şeridi bulunmaktadır.Yavuz Sultan Selim 59 metre ile dünyanın en geniş köprüleri arasında. “Köprünün kule yüksekliği 322 metreyi aşarken, ana açıklık 1408 metre olan bir demiryolu sistemine sahip dünyanın en uzun asma köprüsüdür” dedi.
‘TÜRKİYE’NİN PRESTİJLİ PROJESİ MARMARAY’
Marmaray’ın Türkiye’nin en prestijli projelerinden biri olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, “Marmaray projesi, Halkalı-Gebze arasında 76 kilometrelik demiryolu güzergahı ile İstanbul Boğazı’nda ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla inşa edildi. -uzun daldırma tüp tünel 9,4 kilometre uzunluğundaki delme tünelleri ve 2,4 kilometre uzunluğundaki aç-kapa tünelleriyle İstanbul trafiğini rahatlatan projelerden biridir.Yeni yapılan 3 yer altı istasyonu, 37 yer üstü istasyonu, işletme kontrol merkezleri, alanları, atölyeler, bakım tesisleri, “Yer üstü inşa edilmiş 3 katlıdır. 440 vagondan oluşan modern demiryolu araçlarından oluşuyor.”
‘İZMİT KÖRFEZİNİN KOLYESİ’
Uraloğlu, Osmangazi Köprüsü’nün Körfez geçişini 6 dakikaya düşürdüğüne dikkat çekerek, “İstanbul-İzmir Otoyolu ile iki şehir arasındaki ulaşım süresi 9 saatten 3,5 saate düştü. Osmangazi ya da diğer adıyla Körfez Köprüsü” , mühendislik özellikleriyle dünyanın seçkin köprülerinden biridir.” Zaten başarıya ulaştı. Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 7. sırada yer almaktadır. Kuş türlerinin yaşadığı Hersek Lagünü için kıvrılan Osmangazi Köprüsü, doğaya ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer alıyor. İzmit Körfezi’nin kolyesi olarak “Osmangazi Köprüsü’nün hizmete açılmasıyla Kocaeli’nin Gebze ve Dilovası ilçelerinde sanayi yükü azalıyor” dedi.